Strani

sobota, 26. februar 2011

Poštenost je kot nedolžnost

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare (Marcus Tullius Cicero).
"Vsak se lahko moti, vendar le bedak vztraja v svoji napaki."

Janez Janša jemal podkupnine, SDS potvarjal dokumente?
(članek v večeru)
in še:
http://web.vecer.com/portali/vecer/v1/default.asp?kaj=3&id=2011022305623164

V tem blogu sem že zapisal (glej tudi knjigo Trgovci s smrtjo), da sem se leta 1994 v Kočevski Reki čudil, ko sem ugotovil kaj vse so v Morisu naredili od leta 1991. Neprimerljivo z ostalimi enotami TO po Sloveniji. Zgradili so takoimenovane Spodnje garaže, objekt v katerem so bili nastanitveni prostori za poklicne vojake, učilnice, skladišča... Vse je bilo zelo dobro opremljeno; v Škrilju so zgradili sodobno telovadnico, nastanitveni objekt, jedilnico, skladišča...; V poveljstvu so imeli videonadzor čez pol Kočevske Reke in celo v kleti, kjer so imeli zapor? V Primožih so imeli delavnice za izdelavo posebne opreme... Toda, najbolj me je čudilo zakaj so zgradili več kilometrov dolgo cesto od Jelendola skozi skalnati gozd do vasi Primoži, če pa so vendarle že imeli cesto od Ribnice skozi Gotenico do Kočevske Reke.

V arhivu ni bilo dokumentacije za te zadeve, vendar sem si (naiven) mislil, saj so to gradnjo itak vodile ustrezne uprave ministrstva. Potem se je začelo takšno in drugačno šepetanje. Da so plačali Zidarju in njegovemu SCTeju za cesto z gotovino, da so tudi za druge objekte dali gotovino, za helikopterčke  (rekli so jim kinderjajčka), za avtomobile in še marsikaj. In najbolj bistveno. Krkovič je menda dal zgraditi to cesto samo zato, ker se ni več razumel z Beznikom, kampanjonom iz vojne. Jasno, Beznik ni imel prste v švercanju. No, vsaj kolikor jaz vem, da samo toliko kot so njegovi varovali transporte.
Glavni strokovnjak in nadzorni za vse gradnje v Morisu je bil takrat iz ministrstva Tomaž Žibert, znan sedaj iz afere "Čista lopata." Kolikor sem ga spoznal je pregnan možakar. Že takrat je za eno pištolo dobavil kamion gradbene mreže. Tako je bilo!

Do "dna" vsem tem šlamastikam nikoli nismo prišli. Ni bilo volje med šefi v MORS. Sam sem seveda tipal, brskal po dokumentih in šefom dopovedoval, da je šlo za velike kupčije in mahinacije. Izmikali so se:  "Ja, veš, zapleteno, ja pa ne moremo, veš, moraš razumeti..."
Nisem razumel, ne takrat, ne danes.

Za ograjo deponije Žage v Kočevski reki je bilo občasno zloženih po
40 zabojnikov z oborožitvijo. S skico sem želel ponazoriti zapisano.

Ko sem se takrat pogovarjal z Morisovci, mi je marsikateri znal povedati koliko je bilo na deponiji Žage - predelovalnice hlodovine v Kočevski Reki - ladijskih zabojnikov. Na osnovi pripovedovanja in ogleda Žage, sem za šefe naredil tudi skico. Eno v tlorisu in drugo (glej objavljeno) kakor naj bi bili v tri "štuke" zloženi zabojniki. Tudi po 40 zabojnikov je bilo hkrati na deponiji. Skriti za drevje in za ograjo. Zabojnike so varovali neuporabni vojaki Morisa, torej tisti, ki niso končali ustreznega urjenja, ali pa so jih dali na stranski tir zaradi česa drugega. Za stražarja je bil dober vsak.
Koliko orožja je bilo v enem zabojniku lahko danes samo ugibamo, kajti različni proizvajalci so imeli tudi različno embalažo. Vsi pa so se trudili, da bi šlo v en zabojnik čim več orožja. Plačilo je bilo od kosa, ne od tonaže. Marsikdo ima še vedno predstavo kot, da gre za jugoslovanske zaboje v katerih smo med služenjem vojske hranili puške. Če bi bili v zabojnikih takšni zaboji, bi bilo robe pol manj. Takrat je bilo seveda drugače. Kdor bo tole bral, naj se spomni fotografij velikega Janševega odkritja "mariborskega orožja." Tam je bilo orožje v "refuzi"
Mimogrede: Tudi Mitja Kunstelj je v svojem blogu Mikstone zapisal, da je stražil zabojnike. Zdi se mi, da je prav tako uporabil številko 40. 40 zabojnikov naenkrat.

Ladja z zabojniki
 Za ilustracijo koliko oborožitve je naenkrat priplulo v Koper, si poglejmo ladjo z zabojniki.
Ko sem bil v Morisu, sem našel tudi videokaseto enega izmed prevozov oborožitve, ki so ga varovali Morisovci. Šefi v MORS takrat zanjo niso pokazali zanimanje, jaz pa sem jo nekje založil. Jo bom že našel. Prej ali slej. Žal nimam kasete s Krkovičevim govorom po odstavitvi Janeza Janše.
Ogled le-te bi bila prava veselica!
Skratka, ko v teh dneh spremljam laži Janeza Janše ter potvarjanja dokumentov, sem zopet v "časih Depale vasi" in švercanja z orožjem. Jaz seveda na pamet trdim, da so veliko gotovine zapravili za oborožitev in opremo, ki so si jo zamislili Krkovič in njegovi. "Izvidniške helikopterčke," motorje, terenska vozila, snajperske puške... Za cesto in za objekte! Koliko materiala in komu je 'zlezlo' s kamionov lahko samo ocenjujem in ugibam. Ampak, če bi za to uporabljal imena, bi bil kmalu na sodišču. Nekoč se je zaradi nekakšnih keramičnih ploščic po sodišču že valjala Mladina.
Kam je šel ostali denar, ne vem. Vem samo toliko, da sem ga en večer naštel sedemnajst milijonov mark in da ga je v Lovšinovih blagajnah ostalo še najmanj toliko. Vem, da je ta denar Franci odpremil v Avstrijo, ker se je vrnil šele drugi dan. Ne samo zaradi tega, ampak tudi zato, ker je takrat namignil kam gre na pot.
Šele mnogo kasneje smo začeli ugibati in sklepati, ko smo (so) ugotovili podatke za račun na ime Dragica, ter tudi za druge račune preko katerih je Lovšin plačeval opremo (za operativno delo - od daljnogledov, kamer, fotoaparatov in pištol pa vse do prislušne opreme...).Samo sklepam lahko, da so tudi te zadeve plačevali z gotovino, kajti za to ni ne predračunov, ne računov.

Kljub vsemu pa je to, kar sem naštel, samo delček gotovine. Tudi kolegi - varnostniki, ki so dežurali na upravi VOMO, so videli prinašalce kovčkov z denarjem. Pogosto. Tega južnjaki niso niti skrivali. Za Josipa Vukino sem kar nekaj časa mislil, da je naš operativec, saj je govoril na pol slovensko, z Lovšinom sta se (vsaj navidezno) razumela kot, da sta iz iste vasi.

Pa ne samo z njim. Tudi  Painkiher, Babič, Zupanič, Mate... so se z Vukino, Gregoričem, Perovičem, Međimurcem  pa s Halebićem, Šabićem, Pervizom itd pogovarjali kot, da so znanci vse življenje. Posebej se spomnim avgusta leta 1992, ko je bila cela delegacija Bosancev več kot dve uri pri Pankiherju. Te stvari niso  ostale neopažene, čeprav smo takrat mislili, da gre za obveščevalne naloge. Halo!
In prav neumno se mi zdi, ko me je Painki po izidu moje druge knjige srečal na ploščadi pred parlamentom in me cinično "napadel" češ kaj se jaz grem, ko vendar ne zastopim, da je šlo za državne interese... 

Še nekaj let so odsluženi zabojniki ležali v okolici Žage v
Kočevski Reki. Nekaj so jih odpeljali za osebno rabo.

Približno takole je tekel najin dialog:

-"Ampak, Painki, saj so prihajali s kovčki denarja, saj..."
-"Ma ja, dobro, ampak ti tega ne razumeš!"
-"Ja, res ne razumem, samo vem, da ste švercali!"
-"Jaz! Jaz nisem nič švercal!"
-"Saj si pred komisijo povedal več stvari. Da je šlo za gotovinsko poslovanje in tako naprej."
-"Daj no. To nisem nič povedal. To ni bilo to.!"

Pri tem sva ostala in se razšla.

Seveda je danes nepomemben podatek, da je takrat policija video posnela tuje trgovce z orožjem, kar bi bil lahko eden izmed pomembnih dokument o trgovanju. Seveda so se posnetki izgubili. "Izgubili!" Tako kot so se "izgubili" številni drugi dokumenti in pričevanja. O aktualnemAli pa recimo ni delovala snemalna naprava na pričevanju pred parlamentarno komisijo. Halo, kdo koga nat....!
Kam vse sežejo njihove lovke. Lovke trgovcev s smrtjo. Ni čudno, da se ne da to trgovino premakniti niti za ped. Če se v javnosti že pokaže kakšen podatek, ga seveda Janša takoj zanika, glasnike pa označi, da imajo bujno domišljijo, da lažejo, da gre za politično ozadje, namerno podtikanje...
Bogsigavedi, ali so resnično vsi takratni ožji sodelavci Janše in Bavčarja podkupljeni in ali ni med njimi nobenega poštenjaka?
Moje pričevanje in meni podobnih, je očitno premalo. Tudi politične volje za dokončanje afere vseh afer - torej gotovinske trgovine z orožjem v letih 1991 do 1993 - NI.

Janez Janša se še naprej brije norca iz vseh. Sedaj denimo Matjažu Frangežu ne bo odgovarjal na trditve, da gre v primopredaji 'oblasti' v MORS (Janša - Kacin) za 10 milijonov mark razlike in istočasno poziva vlado, da naj odpravi stopnjo zaupnosti iz dokumentacije.

Ha, ha, ha! Tudi, če odpravijo oznake zaupnosti se bo pokazalo, da ključnih dokumentov najbrž ni več! Lovke, lovke, ljudje! Doooollllgggeeeeeeeeee!

S komentiranjem bom nadaljeval. Prav zanima me kako se bodo zadnje Janševe 'štorije' razvile. Domnevam, da bodo v zvezi s ponarejanjem dokumentov našli dežurnega krivca.
In verniki mu bodo verjeli!

Abusus non est usus, sed corruptela.
(Zloraba ni uporaba, ampak pokvarjenost)

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.